Meest gestelde vragen

Bestellen & bezorgen – Webshop

Wanneer komt mijn bestelling aan?

Je bestelling wordt normaal gesproken binnen 1-2 werkdagen geleverd. Zodra de box is verzonden krijg je een Track & Trace code via e-mail verstuurd vanuit PostNL, via deze link kan je de leverstatus bekijken.

Door de effecten van de Corona crisis is het momenteel erg druk bij PostNL. Hierdoor kan bij een klein gedeelte van de bestellingen vertraging oplopen. Het merendeel van de bestellingen wordt nog steeds binnen 1-2 werkdagen geleverd. Bovendien kan het zijn dat de Track & Trace niet actueel is, dit leidt tot twee mogelijke problemen:

  • De verwachtte leverdatum blijft veranderen
  • Er wordt aangegeven dat het pakketje nog niet bij PostNL is aangeboden

In alle gevallen worden bestellingen die op werkdagen voor 16.00 geplaatst worden dezelfde dag overhandigd aan het PostNL De melding dat het pakketje nog niet bij PostNL is is dus foutief. In beide van de bovenstaande gevallen adviseren we om pas na 7 dagen vertraging contact met ons op te nemen. Binnen de 7 dagen kunnen we helaas nog niets betekenen omdat het pakketje dan nog in het PostNL bezorgnetwerk circuleert en zal worden bezorgd. 

Wanneer zijn de boxen weer op voorraad?

We zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van overtollige producten. Hierdoor kan het zijn dat we soms geen boxen op voorraad hebben. We kunnen van tevoren nooit zeggen wanneer er weer boxen op voorraad zijn omdat we pas kort van tevoren te horen krijgen of er producten beschikbaar zijn. Schrijf je daarom in op de nieuwsbrief via de homepage of volg ons op Facebook en Instagram om als eerste te horen wanneer er weer boxen beschikbaar zijn.

De webshop doet het niet goed waardoor ik niet kan bestellen, wat moet ik doen?

Je kan het beste een ander apparaat proberen of een andere browser, bijvoorbeeld Safari of Google Chrome. Of leeg de cache van je browser. Mocht dit niet helpen neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Waar kan ik terecht met een vraag over de status van de bezorging?

Mocht je een vraag hebben over de status van je bezorging dan kun je deze stellen aan de klantenservice van PostNL via deze link: www.postnl.nl/klantenservice

Ik was niet thuis toen ze probeerden mijn bestelling te bezorgen. Wat moet ik doen?

Als het goed is heb je een briefje in de bus gekregen met een instructie wat je moet doen. Mocht dit niet het geval zijn dan kan kun je via de Track&Trace code die is gemaild bekijken waar je bestelling nu is. Mocht je desondanks nog vragen hebben neem dan contact op met PostNL via deze link: www.postnl.nl/klantenservice

Ik heb geen verzendbevestiging gehad. Wat moet ik doen?

In dit geval kan je het beste je spambox van je mail checken, de kans is groot de bevestigingsmail daar terecht is gekomen. Je kan ook wachten tot de PostNL mail met de Track & Trace wordt gestuurd, dit is meestal de volgende werkdag. 

Mochten beide bovenstaande suggesties niet werken neem dan contact met ons op via het contact formulier.

Kan ik een bestelling retourneren?

Het is helaas niet mogelijk om een bestelling te retourneren, omdat de producten beperkt houdbaar zijn.

Worden er bezorgkosten gerekend?

Voor de bezorging aan huis door PostNL rekenen wij geen extra kosten.

Over Unwasted

Wat is Unwasted?

Unwasted is een initiatief dat zich inzet voor het reduceren van voedselverspilling, waarbij overtollige producten van A-merken met nog minimaal drie weken tot de houdbaarheidsdatum in dozen met flinke korting worden verkocht.

Hoe werkt Unwasted?

Unwasted maakt gebruik van A-merk PepsiCo producten van nog goede kwaliteit die niet meer verkocht kunnen worden in de supermarkt. Als je deze producten thuis ontvangt, hebben ze altijd nog minimaal drie weken tot de houdbaarheidsdatum. Er zijn verschillende redenen waarom deze producten weleens overblijven zoals bijvoorbeeld overgebleven voorraad of de houdbaarheidsdatum. We doen er alles aan om dit aantal tot een minimum te beperken. Wat er toch overblijft, geven we graag een 2de kans. Unwasted vult haar verrassings-box telkens opnieuw met producten die op dat moment voorhanden zijn. Vervolgens worden deze boxen met flinke korting op de webshop en de Too Good To Go app aangeboden.

Waar kan ik informatie vinden over allergenen en ingrediënten?

Informatie over allergenen en ingrediënten vind je op de verpakking van de producten. Mocht je aanvullende vragen hebben neem dan contact met ons op, contactinformatie vind je op: unwasted.nl/pages/contact 
Meer informatie over allergenen en ingrediënten vind je op: www.pepsicoproductchecker.nl

Kan er rekening worden gehouden met mijn allergie?

Op dit moment kunnen we helaas geen producten uitsluiten in een box in verband met een allergie.

Wanneer komt een product in aanmerking voor de Unwasted box?

  • Producten waarvan de houdbaarheidsdatum te kort is om nog via de supermarkt te kunnen verkopen. Supermarkten houden namelijk een minimum termijn aan waar de houdbaarheidsdatum nog aan moeten voldoen waardoor producten met een te korte termijn niet meer worden geaccepteerd voor verkoop.
  • Producten waar kwalitatief niets aan mankeert.
  • Producten met minimaal drie weken tot de houdbaarheidsdatum.

Waarom kan ik niet van te voren zien wat er in mijn Unwasted box zit?

Er zijn verschillende redenen waarom producten weleens overblijven zoals overgebleven voorraad of de houdbaarheidsdatum. We doen er alles aan om dit aantal tot een minimum te beperken. Van wat er toch overblijft, maken we combinaties voor de Unwasted box. Hierdoor verschillen de producten in de box constant, en is het niet mogelijk om van tevoren aan te geven wat er in de box zit.

Wat voor boxen hebben jullie beschikbaar?

Het aanbod varieert, bekijk op de homepage van de webshop of de Too Good To Go app voor het actuele aanbod van de verschillende soorten boxen. 


Waar kan ik een Unwasted box kopen?

  • Bestel de box via de website van Unwasted www.unwasted.nl
  • Bestel de box via de app van Too Good To Go. Let op, we hebben telkens aanbod op een andere locatie. Check dus de Too Good To Go app of er een aanbod is in jouw woonplaats.
De Unwasted box is enkel digitaal te koop, niet in een supermarkt.
Let op! De boxen zijn niet altijd beschikbaar. Simpelweg, omdat er niet altijd producten zijn om de boxen mee te vullen. Wil je op de hoogte blijven wanneer de boxen weer op voorraad zijn, schrijf je dan in op de nieuwsbrief.
 

Hoe weet ik of ik de producten in de Unwasted box nog wel kan consumeren?

Wij garanderen vanaf de levering een minimale houdbaarheid van 3 weken op alle producten die in de Unwasted box zitten. In een incidenteel geval kan er een product tussen zitten die iets korter houdbaar is. Je kan de houdbaarheidsdatum vinden op de achterzijde van elk product. Bekijk dus altijd eerst goed de verpakking voordat je een specifiek product consumeert.

Kan je bij een bestelling aangeven dat je een allergie of intolerantie hebt en/of dat je producten met een specifiek ingrediënt niet wil ontvangen?

Helaas is het niet mogelijk om producten uit te sluiten in de box. Je kan wel de producten die je zelf niet kunt consumeren weggeven aan een vriend of kennis. Alles beter dan weggooien.

Waar moet ik naar toe als ik een vraag heb of niet tevreden ben over de Unwasted box?

Als dit een opmerking/vraag betreft over één van de producten die je in de Unwasted box hebt aangetroffen, dan kun je het beste de website bezoeken die je achterop de verpakking van het betreffende product vindt.
Mocht de opmerking/vraag betrekking hebben op de Unwasted box zelf of het concept Unwasted, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Waar moet ik naar toe als ik een vraag heb of niet tevreden ben over één van de producten in de Unwasted box?

In dit geval kun je je richten tot het servicenummer of de website die je achterop de verpakking van het betreffende product vindt.

Waarom heb ik twee dezelfde producten ontvangen?

Omdat we niet van tevoren weten welke producten overblijven, bestaat er geen vaste  combinatie van producten die in aanmerking komen voor de Unwasted box. Daarom kan het wel eens voorkomen dat er twee dezelfde producten in een box voorkomen.

Hoe wordt de korting berekend?

Voor de korting kijken we naar een gemiddelde van de reguliere verkoopprijzen van de producten in de box. Vervolgens berekenen we de totale waarde van de producten in de box  en wordt hier een korting op toegepast.

Waarom is het aantal producten en de prijs van de boxen nu anders dan tijdens de zomer van 2019?

De inhoud en prijzen van de boxen kunnen in de loop van de tijd veranderen. Een ander belangrijk verschil is dat Unwasted in de zomer van 2019 het nog een proef was en dat vanaf het begin van 2020 Unwasted permanent gelanceerd is, met een volledig nieuwe belevering bij jou thuis via PostNL. We hebben een aantal veranderingen aangebracht in het Unwasted concept, zodat we ervoor kunnen zorgen dat we de Unwasted boxen kunnen blijven aanbieden.

Maken jullie winst op de Unwasted boxen?

We maken geen winst op de boxen. We hebben Unwasted opgezet om voedselverspilling tegen te gaan. We hebben heel bewust gekozen om met het Unwasted initiatief geen winstoogmerk te hebben. 

Hoe zijn jullie op het idee voor Unwasted gekomen?

We willen er alles aan doen om de kwalitatieve producten die met veel aandacht en zorg in onze fabrieken zijn geproduceerd te weerhouden van vernietiging. Helaas kunnen we dat voor een klein deel van de geproduceerde producten niet voorkomen. Dit heeft ermee te maken dat we deze producten niet meer kunnen verkopen binnen de reguliere verkoopkanalen om de volgende redenen:
  • Producten waarvan de houdbaarheidsdatum te kort is om nog via de supermarkt te kunnen verkopen. Supermarkten houden namelijk een minimum termijn aan waar de houdbaarheidsdatum nog aan moeten voldoen waardoor producten met een te korte termijn niet meer worden geaccepteerd voor verkoop.
  • Producten waar kwalitatief niets aan mankeert.
  • Producten met minimaal drie weken tot de houdbaarheidsdatum.
Bovendien kan de Voedselbank maar een maximum aantal afnemen. Daarom hebben we Unwasted bedacht, om er voor te zorgen dat ook deze producten die uiteindelijk overblijven een goede bestemming vinden.

Is Unwasted een PepsiCo initiatief?

Dat klopt, Unwasted is een initiatief van PepsiCo waarmee we overtollige producten verkopen om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Waarom wordt het logo van PepsiCo niet getoond?

PepsiCo voert een groot aantal verschillende merken die voor de klant los van elkaar staan. Unwasted is een anti-voedselverspilling platform dat deze merken aan elkaar verbindt middels de Unwasted box. Het is geen geheim dat Unwasted een PepsiCo initiatief is, integendeel, we zijn er juist trots op. We zien alleen niet de toegevoegde waarde om ook het PepsiCo logo te vermelden, omdat de meeste klanten dit logo niet zullen herkennen.

Wat wordt er normaal gesproken gedaan met de producten die niet bij de supermarkt terecht komen?

Vaak worden deze producten nog verkocht aan andere soorten winkels. De producten die dan overblijven worden vaak aan de Voedselbank aangeboden. Het overgebleven deel wordt veevoer van gemaakt of wordt vernietigd.

Bestellen & bezorgen – Too Good To Go

Op dit moment bieden we geen box aan via Too Good To Go

Waarom is de prijs op de webshop anders dan de Too Good To Go app?

Er zijn verschillende redenen voor het prijsverschil. Allereerst de bezorgkosten: wij bezorgen bestellingen via de webshop zonder extra bezorgkosten bij jou thuis en een bestelling bij Too Good To Go dien je zelf af te halen. Daarnaast hebben we met Too Good To Go afgesproken bij en het luxere segment producten aan te bieden en bieden wij op onze webshop alle PepsiCo producten aan. En ten slotte stelt Too Good To Go regels aan de maximale waarde van de producten die zij via hun platform aanbieden. 


Waarom zie ik geen Unwasted boxen in de Too Good To Go app?

Het aanbod van onze boxen varieert sterk, daarom hebben we niet altijd aanbod voor de Too Good to Go app. Houd de app dus in de gaten om te weten wanneer er aanbod is in jouw woonplaats.

Wanneer komen er weer boxen op de Too Good To Go app?

We kunnen van tevoren helaas niet zeggen wanneer er weer boxen beschikbaar komen op de Too Good To Go app. Dit heeft ermee te maken dat de boxen op onze eigen webshop voorrang hebben, omdat we deze kunnen versturen in heel Nederland en de boxen bij Too Good To Go per keer in één stad beschikbaar zijn.

Waar kan ik de box afhalen die ik op Too Good to Go heb besteld?

Wanneer je een box bestelt in de app, kan kun je daarin zien waar je deze kan afhalen en tot hoe laat.

Waar kan ik terecht met een vraag over Too Good To Go en de app?

Hiervoor kan kun je terecht bij Too Good To Go via deze link: www.toogoodtogo.nl/nl/faq
Wat is de link naar de TooGoodToGo app?


Overige Vragen

Ik wil mijn gegevens inzien/laten verwijderen. Hoe doe ik dat?

Meer informatie hierover vind je in de privacy policy: https://pepsicoprivacypolicy.com/nl
Wanneer je je gegevens in wilt zien of laten verwijderen kun je hiervoor een aanvraag doen via het volgende formulier: https://submit-irm.trustarc.com/services/validation/a6a189d2-6607-457d-9325-6de824652a46

Hebben jullie kortingscodes?

We hebben op dit moment geen kortingscodes.